پرش به محتوا

بحث:کارگزار بیمه

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کارگزار شرکته ؟!!!

[ویرایش]

به نظر میاد معنای کارگزار در ایران و غرب پس خیلی فرق داره چون در ایران به دلال رسمی بیمه کارگزار گفته می شه که میتونه شخص حقیقی یا حقوقی باشه !! به نظرم این صفحه نیاز به بازنگری اساسی داره Hotfamousface (بحث) ‏۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۳۸ (UTC)پاسخ

ایراد در تعریف ارائه شده کارگزار بیمه

[ویرایش]

تعریف ارائه شده به نماینده بیمه(insurance agent) بسیار نزدیک تر است.

در حالیکه کارگزار بیمه به عکس تعریف ارائه شده در نقش وکیل و نماینده بیمه گذار است نه نماینده بیمه گر.

از آنجایی که معمولا در مواجهه بین صاحب ریسک(بیمه گذار احتمالی) و پذیرنده ریسک(بیمه گر) موازنه اطلاعاتی کافی بین دوطرف وجود ندارد و بیمه گر تسلط بیشتری به شرایط ریسک دارد نقش کارگزار بعنوان وکیل طرف مقابل یعنی بیمه گذار تعیین کننده خواهد بود.

نقش کارگزار کاملا مستقل از بیمه گر بوده و از همین جهت هیچگونه وابستگی سازمانی و تشکیلاتی به شرکتهای بیمه ندارد و مستقیما تحت نظر نهاد ناظر فعالیت میکند.

برای درک بهتر موضوع به این نکته توجه کنید که دوسوی عرضه و تقاضای ریسک در بیمه یعنی بیمه گر و بیمه گذار یکی صاحب سندیکا و انجمن ها جهت حفظ حقوق خود است و در مقابل دیگری فاقد چنین شرایطی در جهت شناخت و استیفای حقوق و تقویت مصالح خویش است چنین نقشی در دنیای به متخصیص صاحب صلاحیت در این حوزه بنام کارگزار سپرده شده لویدز لندن مشهور ترین برند بیمه در دنیا کارگزار بیمه است و نه بیمه گر.

نماینده بیمه هویتی وابسته به یک شرکت بیمه دارد و بنابر این میتوان آن را بازاریاب یا مامور فروش محصولات شرکت بیمه دانست اما کارگزار بیمه بعنوان متخصص صاحب صلاحیت با مجوز و تحت نظارت بیمه مرکزی برای صیانت از حقوق بیمه گذار در مواجهه با بیمه تعریف شده.

مشاوره کارگزار بیمه به بیمه گذار ممکن است تعاریف جدیدی از پوشش های بیمه را برای او ایجاد کند و لزوما به خرید یک محصول بیمه ای منجر نمی گردد.

حدود یک هزار کارگزار بیمه در ایران بصورت اشخاص حقوقی و حقیقی از بیمه مرکزی مجوز دارند. Imzoheir (بحث) ‏۱۴ دسامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۷ (UTC)پاسخ